Zatímco v západních zemích je interaktivní výuka již zcela běžná, české školství se s ní zatím sžívá jen velmi těžko. A pokud už tomu na některých školách je, většinou se jedná o školy většího charakteru v krajských městech. Tablety, notebooky, interaktivní tabule a další školní výukové pomůcky mohou do značné míry zkvalitnit výuku a stát se její běžnou součástí. Moderní výukové pomůcky, ale třeba i anatomické nebo fyzikální modely jsou nejenom mezi žáky, ale i učiteli příjemným a vítaným zpestřením jinak monotónní výuky.
Navíc samo Ministerstvo školství se nechalo slyšet, že zapojení moderních technologií do běžné výuky podporuje a bude a se snažit, aby na podobný systém v budoucnu přešlo ještě více škol. Ovšem situace je poněkud složitější, než by se na první pohled mohlo zdát. V českém školství dlouhodobě chybí potřebné finance, které by pokryly nákup takových pomůcek a je tedy otázkou času, zda se žáci v dohledné době podobných vymožeností vůbec dočkají.
Přitom přírodovědné nebo anatomické modely na většině školách chybí nebo jsou v havarijním stavu. Stěžejní ve výuce i nadále zůstávají běžné učebnice, kdy jsou jen velmi pomalu nahrazovány elektronickou verzí. Přitom e-knihy jsou mnohdy daleko dostupnější a výrazně levnější, než jejich papírová verze. Zkrátka žijeme v době, která je obklopena moderními technologiemi a tudíž tedy přichází na řadu otázky, kdy se tato skutečnost projeví i při výuce na základních i středních školách.
Interaktivní výuka je pro žáky mnohem poutavější
Je to pochopitelné, papírové učebnice již dávno nestačí interaktivním programům, které jsou poutavé a pro žáky mnohdy i lépe čitelné. Věřme proto, že se v budoucnu situace změní a naše děti budou místo těžkých učebnic do školy nosit pouze tablet s nahranými e-knihami. V dohledné době ale podobnou změnu hlavně u menších škol rozhodně očekávat nemůžeme.