Jako vše na světě, ani internet nefunguje vždy tak, jak bychom si přáli. Občas jsme naštváni tím, jak pomalu jde, jindy pro změnu vypadává. Co s tím? V takovém případě je obvyklé kontaktovat svého poskytovatele internetu, aby nám náš problém pomohl vyřešit.
Na co však mnoho lidí zapomíná, je fakt, že i pracovník na lince je jen člověk. A pravděpodobně nemá vůbec nic společného s rozmístěním vysílačů či s úpravami, které se na nich čas od času musí provádět. Nemá tedy smysl být naštvaný na něj, i když v tu chvíli právě on představuje personifikaci vašeho poskytovatele.
Místo toho je dobré najít racionální řešení a především důvod, proč jde najednou pomalu. Pracovník se pravděpodobně nejprve zeptá na vaši adresu, aby si mohl v mapě pokrytí ověřit, jak silný signál zde je, jaký je tam dostupný typ připojení a umístění nejbližšího vysílače.
To, jaký typ připojení využíváte, uvidí ve vašich zákaznických údajích ve složce, kterou si otevře. Podívá se, zda skutečně máte ten nejvýhodnější typ. Pokud zde najde chybu, například v tom, že daná firma přechází na jiný typ signálu a ten, co používáte vy, pomalu opouští, pak je nejlepší přejít také. Obvykle to lze zařídit poměrně snadno a často ani není potřeba měnit zařízení.
Pokud chyba není zde, pak je tu ještě možnost, že v cestě postavili například vysokou budovu, která blokuje váš příjem signálu. A jelikož mapy pokrytí toto neberou příliš v úvahu, je možné, že se signál ukáže jako silný, i když je slabý.
Pokud máte sílu signálu dobrou, ale stránky se načítají pomalu, pak je dost dobře možné, že chyba není na straně poskytovatele, nýbrž ve vašem počítači. Třeba je příliš zahlcen a nezvládá tak rychle zpracovávat údaje, které prostřednictvím sítě dostává.
Pamatujte, že najít příčinu je prvním krokem k tomu ji vyřešit. Proto s oním pracovníkem spolupracujte. Věřte, že i on se vám snaží pomoci ze všech sil. Koneckonců, je to jeho práce.